Konami Quiz 2 - The Lost Cartridges

Intro SchermKonami Quiz 2 is het nieuwste spel van Delta Soft. Aangezien de konami quiz tot een van de eerste programma's behoorde die wij gemaakt hebben, vonden we het leuk om er een opvolger van te maken.  

 

Het Idee

In de introdemo maken we kennis met peter de penguin. Hij is een spelletjes freak die dag en nacht achter de computer zit. Op een avond worden 6 cartridges van hem gestolen door zijn rivaal de inktvis Tako. Peter aarzelt niet en plaatst een advertentie in de krant met de vraag of iemand zijn spellen terug kan brengen. Dit is de taak van de spelers.  

 


 

Het Spel

Het spel kan met 4 spelers gespeeld worden en is eenVeld 1 - Nemesis kruising tussen ganzenbord, rune master en triviant. Met de dobbelsteen bepaalt men hoeveel plaatsen men vooruit gaat. Eenmaal op dat vakje aangekomen moet er een vraag beantwoord worden. Goede antwoorden leveren geld op waarmee later weer spellen gekocht kunnen worden. Deze gekochte spellen kan men dan in een volgende level gebruiken, bijvoorbeeld een spel dat er voor zorgt dat er altijd 2 punten opgeteld worden bij hetgeen men gedobbeld heeft. Tussen de speelvakjes zitten ook een paar speciale vakjes. Op deze vakjes gebeurt iets extra's, wat weer invloed heeft op het spel zoals bijvoorbeeld een beurt overslaan. Wie het eerst het laatste vakje bereikt en de vraag goed heeft, krijgt als beloning 1 van peters gestolen cartridges terug. Totaal moeten er dus 6 cartridges worden terug gevonden en wie ze het eerst bij elkaar heeft is de winnaar. Tijdens het spel kan men de speler status opvragen, wat dan weer in een apart scherm aangegeven wordt.

 


 

De Vragen

De WinkelIn het totaal zijn er 21 levels (speelvelden) zijn. Wanneer u met 4 spelers speelt en iemand wint 6 levels achter elkaar, houd het spel op. Maar wanneer iedere speler 5 levels gewonnen heeft, zal het 21 level de winnaar moeten opleveren. Ieder level is anders en op een spel van konami geinspireerd. Zo zal men in het sd snatcher level alleen maar vragen over dit spel krijgen. In het totaal zijn er per level zo'n 75 vragen, die men willekeurig voorgelegd krijgt. Naast de vragen velden zullen er ter afwisseling ook 'doe velden' zijn. Het spreekt voor zich dat er tijdens het spel talrijke demo's te zien zijn. 

 


 

Muziek

De muziek wordt verzorgt door Frederik van Teddy Warez en Remco Weijman van Darkstone. De muziek die we zullen gebruiken is SCC muziek omdat we vonden dat SCC meer bij een spel over Konami past, dan moonsound muziek.

 


 

Artwork

MSX 2 - Screen 5 pictureDe artwork zoals handleiding, storyboard en boxart zijn verzorgt door Wiliam. Hij is erin geslaagd om het gehele spel de bekende konami look te geven.

Wiliams artwork wordt rechtstreeks omgezet naar MSX2 screen 5.

 

 


 

Bekijk online

7

 
  Download Konami Quiz 2 Promo (117 kb)
  Download Konami Quiz 2 Patch (v1.1) (57 kb)
 

BESTEL


 

Progressie

10 januari 2006
Programmeerwerk Afgerond.
Vragen Afgerond.
Muziek Afgerond.
Artwork Afgerond.

 

24 december 2005
Programmeerwerk Het enige dat nog moet gebeuren is bugtesten en zodra die er is, de ontbrekende muziek toevoegen.
Vragen BiFi is de laatste bugs in de vragen aan het oplossen.
Muziek Frederik en de nieuwe componist Remco zijn druk bezig met de laatste muziekjes.
Artwork Afgerond.

 

22 oktober 2005
Programmeerwerk Het enige dat nog moet gebeuren is bugtesten en zodra die er is, de ontbrekende muziek toevoegen. Ook moet overal nog muziek bij geplaatst worden in de listings.
Vragen Afgerond (eindelijk).
Muziek JOEPI. Frederik heeft nog motivatie gevonden om de ontbrekende muziekjes te maken.
Artwork Afgerond.

 

9 september 2005
Programmeerwerk Het enige dat nog moet gebeuren is bugtesten en zodra die er is, de ontbrekende muziek toevoegen. Ook moet overal nog muziek bij geplaatst worden.
Vragen We moeten nog 2 levels van vragen voorzien.
Muziek JOEPI. Frederik heeft nog motivatie gevonden om de ontbrekende muziekjes te maken.
Artwork Afgerond.

 

22 augustus 2005
Programmeerwerk Het enige dat nog moet gebeuren is bugtesten en zodra die er is, de ontbrekende muziek toevoegen. Ook moet overal nog muziek bij geplaatst worden.
Vragen We moeten nog 8 levels van vragen voorzien.
Muziek HELP ! Kan iemand muziek schrijven in SCC Blaffer NT ? Alle demos en een paar speelvelden hebben nog geen muziek. Het zou jammer zijn om muziek dubbel te gaan gebruiken.
Artwork Afgerond.

 

15 juli 2005
Programmeerwerk Naast een hoop testen, moet de harddisc installatie nog gemaakt worden. Ook moet overal nog muziek bij geplaatst worden.

We zijn druk aan het bugtesten.

Vragen Geen verandering sinds 5 Mei.
Muziek HELP ! Kan iemand muziek schrijven in SCC Blaffer NT ?
Artwork Afgerond.

 

5 mei 2005
Programmeerwerk Naast een hoop testen, moet de harddisc installatie nog gemaakt worden. Ook moet overal nog muziek bij geplaatst worden.

Zoals altijd moeten de vragen door BiFi omgezet worden in machinetaal.

Alle Levelaankondigingen zijn klaar.

Vragen Hier wordt door Rambi en Magnum hard aan gewerkt. Momenteel zijn 12 van de 23 levels volledig voorzien van 75 vragen.
Muziek HELP ! Kan iemand muziek schrijven in SCC Blaffer NT ?
Artwork Will's werk zit erop. Alle tekeningen die we nodig hadden, hebben we gekregen.

 

1 Februari 2005
Programmeerwerk Naast een hoop testen, moet de harddisc installatie nog gemaakt worden. Ook moet overal nog muziek bij geplaatst worden.

Zoals altijd moeten de vragen door BiFi omgezet worden in machinetaal.

Tevens moeten er nog 6 Levelaankondigingen nog geprogrammeerd worden.

Vragen Hier wordt door Rambi en Magnum hard aan gewerkt. Momenteel zijn 11 van de 23 levels volledig voorzien van 75 vragen.
Muziek HELP ! Kan iemand muziek schrijven ?
Artwork We hebben nog maar 1 tekening voor de levelaankondigingen nodig.

 

4 Januari 2005
Programmeerwerk Alle tussenspelletjes zijn klaar. Naast een hoop testen, moet de harddisc installatie nog gemaakt worden. Ook moet overal nog muziek bij geplaatst worden.

Zoals altijd moeten de vragen door BiFi omgezet worden in machinetaal.

Tevens moeten er nog 6 Levelaankondigingen nog geprogrammeerd worden.

Vragen Hier wordt door Rambi en Magnum hard aan gewerkt. De vragen voor het firebird veld zijn inmiddels ook klaar.
Muziek HELP ! Kan iemand muziek schrijven ?
Artwork We hebben nog maar 1 tekening voor de levelaankondigingen nodig.

 

5 December 2004
Programmeerwerk Alle tussenspelletjes zijn klaar. Naast een hoop testen, moet de harddisc installatie nog gemaakt worden. Ook moet overal nog muziek bij geplaatst worden.

Zoals altijd moeten de vragen door BiFi omgezet worden in machinetaal.

Tevens moeten er nog 7 Levelaankondigingen nog geprogrammeerd worden.

Vragen Hier wordt door Rambi en Magnum hard aan gewerkt. De vragen voor het athletic land veld zijn inmiddels ook klaar.
Muziek HELP ! Kan iemand muziek schrijven ?
Artwork Gelukkig kregen we 27 november 6 van de 7 tekeningen voor de levelaankondigingen, dus hier hebben we nog 1 tekening nodig.

 

11 Oktober 2004
Programmeerwerk Er zijn al 4 tussenspelletjes klaar en er moet er nog 1 gemaakt worden.

De aftitelling is klaar.

Tevens moeten de Levelaankondigingen nog geprogrammeerd worden.

Vragen Er zijn een paar vragen bij gemaakt voor het baseball en usas veld. De vragen voor de metal gear, boxing en hypersports velden zijn klaar.
Muziek Geen verandering sinds 14 Mei.
Artwork Geen verandering sinds 14 Mei.

 

21 Augustus 2004
Programmeerwerk Er zijn al 3 tussenspelletjes klaar en de aftitelling is half klaar.

Tevens moeten de Levelaankondigingen nog geprogrammeerd worden.

Vragen Sinds 14 Mei zijn er een paar vragen bij gemaakt.
Muziek Geen verandering sinds 14 Mei.
Artwork Geen verandering sinds 14 Mei.

 

14 Mei 2004
Programmeerwerk De einddemo is klaar en we zijn nu druk bezig met de tussenspelletjes en de aftitelling.

Tevens moeten de Levelaankondigingen nog geprogrammeerd worden.

Vragen Rambi heeft voor het metal gear en boxing level diverse vragen toegevoegd, waardoor deze bijna klaar zijn.
Muziek Van de introdemo, tussendemo, tussenspelletjes en diverse velden moet de muziek nog worden gecomponeerd.
Artwork William moet nog 7 level-aankondigingen maken.

 

14 April 2004
Programmeerwerk Aan de introdemo en de tussendemos moet de muziek nog worden toegevoegd.

Alle tussendemos zijn klaar en we moeten nog 7 level-aankondigingen.

Momenteel zijn we druk bezig met het programmeren van de einddemo waar 50% van klaar is.

Vragen Geen verandering sinds 08 Maart 2004
Muziek Geen verandering sinds 21 November 2003
Artwork Geen verandering sinds 08 Maart 2004

 

08 Maart 2004
Programmeerwerk Aan de introdemo en de tussendemos moet de muziek nog worden toegevoegd.

Alle tussendemos zijn klaar en we moeten nog 7 level-aankondigingen.

Momenteel zijn we druk bezig met het programmeren van de einddemo.

Vragen De eerste 4 levels zijn voorzien van de juiste vragen (in machinetaal).
Muziek Geen verandering sinds 21 November 2003
Artwork William is nu druk bezig met de laatste level-aankondigingen.

 

02 Januari 2004
Programmeerwerk Het programmeren van de introdemo is klaar, alleen de muziek moet nog worden toegevoegd.

Momenteel zijn we druk bezig met het programmeren van de tussendemo en level-aankondigingen.

Vragen Geen verandering sinds 21 November 2003
Muziek Geen verandering sinds 21 November 2003
Artwork William is nu druk bezig met level-aankondiging en de story-board voor de tussendemo.

 

21 November 2003
Programmeerwerk Het programmeren van de introdemo is klaar, alleen de muziek moet nog worden toegevoegd.

De item-routine in de speelveld listings zijn volledig verwerkt. Gelukkig blijkt het allemaal prima te werken.

Momenteel zijn we druk bezig met het programmeren van de tussendemo en level-aankondigingen.

BiFi is klaar met het machinetaal gedeelte voor de vragen en het werkt als een trein.

Vragen De vragen zijn aangepast in het juiste MSX formaat. Er zijn nog geen nieuwe vragen bij gekomen.
Muziek Frederik is bezig met de muziekjes voor de introdemo.
Artwork Alle tekeningen voor de introdemo zijn klaar. William is nu druk bezig met level-aankondiging en de story-board voor de tussendemo.

 

27 September 2003
Programmeerwerk Het programmeren van de introdemo is bijna klaar. Nog wat kleine aanpassingen en natuurlijk de muziek erbij plaatsen. 

De 5 verschillende winkels zijn getekend en volledig werkend. Momenteel zijn we druk bezig met deze item-routine ook in de speelveld listings te verwerken. Dit was toch een zeer belangrijk onderdeel dat nog gedaan moest worden. Gelukkig blijkt het allemaal prima te werken.

BiFi is bezig met het machinetaal gedeelte voor de vragen.

Vragen Geen verandering sinds 25 Maart 2003.
Muziek Geen verandering sinds 27 Mei 2002.
Artwork Geen verandering sinds 25 Maart 2003.

 

12 September 2003
Programmeerwerk Het programmeren van de introdemo is bijna klaar. Nog wat kleine aanpassingen en natuurlijk de muziek erbij plaatsen. De 5 verschillende winkels zijn getekend en momenteel zijn er twee volledig werkend. Daarnaast is de hele routine om items te gebruiken in de speelvelden, in de shops verwerkt. Momenteel zijn we druk bezig met deze item-routine ook in de speelveld listings te verwerken. Dit was toch een zeer belangrijk onderdeel dat nog gedaan moest worden. Gelukkig blijkt het allemaal prima te werken tot nu toe.

BiFi is bezig met het machinetaal gedeelte voor de vragen.

Vragen Geen verandering sinds 25 Maart 2003.
Muziek Geen verandering sinds 27 Mei 2002.
Artwork Geen verandering sinds 25 Maart 2003.

 

8 Augustus 2003
Programmeerwerk Het programmeren van de introdemo is bijna klaar. Nog wat kleine aanpassingen en natuurlijk de muziek erbij plaatsen. Momenteel zijn we druk bezig met het tekenen en programmeren van de winkels. Dit worden 5 verschillende winkels, ipv de ene winkel uit de promo.

Tot nu toe hebben we 1 demo disc en 5 level discs. 

BiFi is bezig met het machinetaal gedeelte voor de vragen.

Vragen Geen verandering sinds 25 Maart 2003.
Muziek Geen verandering sinds 27 Mei 2002.
Artwork Geen verandering sinds 25 Maart 2003.

 

24 Mei 2003
Programmeerwerk Het programmeren van de introdemo is bijna klaar. Nog wat kleine aanpassingen en natuurlijk de muziek erbij plaatsen. Tot nu toe hebben we 1 demo disc en 4 level discs. Waarschijnlijk komen er voor tussendemo's, einddemo en andere zaken nog 2 diskettes bij.

BiFi is bezig met het machinetaal gedeelte voor de vragen.

Vragen Geen verandering sinds 25 Maart 2003.
Muziek Geen verandering sinds 27 Mei 2002.
Artwork Geen verandering sinds 25 Maart 2003.

 

25 Maart 2003
Programmeerwerk Geen verandering sinds 28 Januari 2003.
Vragen Via email kregen we nogeens 20 vragen voor het mopi ranger veld van Michel. Rambi en Tsunami zijn bezig met de overige vragen. 
Muziek Geen verandering sinds 27 Mei 2002.
Artwork Wiliam is bezig met nog wat extra tekeningen voor de introdemo. Daarnaast is hij nog druk bezig met level-aankondiging.

 

28 januari 2003
Programmeerwerk Alle 21 speelvelden zijn nu gemaakt en werken ook volledig.

Momenteel zijn we druk bezig met het programmeren van de introdemo.

BiFi is bezig met het machinetaal gedeelte voor de vragen.

Vragen Op de beurs in Oss kregen we van Michel 35 vragen voor het mopi ranger veld. Rambi en Tsunami zijn begonnen met de overige vragen. 
Muziek Geen verandering sinds 27 Mei 2002.
Artwork Van Wiliam hebben we alle tekeningen gehad, die we nodig hadden voor de introdemo. Daarnaast heeft hij alvast een paar level-aankondiging getekend en is nu met de overigen druk bezig.

 

1 Januari 2003
Programmeerwerk Alle 21 speelvelden zijn nu gemaakt en werken ook volledig.

BiFi is bezig met het machinetaal gedeelte voor de vragen.

Vragen Geen verandering sinds 27 Mei 2002.
Muziek Geen verandering sinds 27 Mei 2002.
Artwork Momenteel werkt William wat tekeningen voor de introdemo, maakt een storyboard voor tussendemo's en de einddemo. Tevens werkt hij aan de level aankondigingen.

 

12 oktober 2002
Programmeerwerk Alle 21 speelvelden zijn nu gemaakt, waarvan er 19 volledig werken.

BiFi is bezig met het machinetaal gedeelte voor de vragen.

Vragen Geen verandering sinds 27 Mei 2002. 
Muziek Geen verandering sinds 27 Mei 2002.
Artwork Geen verandering sinds 27 Mei 2002.

 

12 Augustus 2002
Programmeerwerk Er zijn nu 19 speelvelden gemaakt, waarvan er 19 volledig werken.

BiFi is bezig met het machinetaal gedeelte voor de vragen.

Vragen Geen verandering sinds 27 Mei 2002.
Muziek Geen verandering sinds 27 Mei 2002.
Artwork In grote lijnen is het storyboard klaar. Momenteel werkt William aan de cover en nog wat tekeningen voor de introdemo.

 

27 mei 2002
Programmeerwerk Er zijn nu 16 speelvelden gemaakt, waarvan er 15 volledig werken.

BiFi is bezig met het machinetaal gedeelte voor de vragen.

Vragen De eerste 4 velden zijn volledig voorzien van 75 vragen. 
Muziek Er zijn nu 23 muziekstukken zijn klaar voor oa de winkel, introscherm en speelvelden.
Artwork In grote lijnen is het storyboard klaar. Momenteel werkt William aan de cover.

 

13 maart 2002
Programmeerwerk Er zijn nu 14 speelvelden gemaakt, waarvan er 13 volledig werken.

BiFi is bezig met het machinetaal gedeelte voor de vragen.

Vragen Geen verandering sinds 18 februari 2002. 
Muziek Geen verandering sinds 18 februari 2002.
Artwork In grote lijnen is het storyboard klaar. Momenteel werkt William aan de cover en titelscherm van het spel.

 

18 februari 2002
Pogrammeerwerk Er zijn 14 speelvelden gemaakt, waarvan er 11 volledig werken.

BiFi is bezig met het machinetaal gedeelte voor de vragen.

Vragen De eerste 3 velden zijn volledig voorzien van 75 vragen. 
Muziek De eerste 15 muziekstukken zijn klaar voor oa de winkel, introscherm en speelvelden.
Artwork Momenteel werkt Wiliam aan het storyboard voor de introdemo.