|
Konami Quiz 2 - The Lost Cartridges
|
|
 |
Konami Quiz 2 is het nieuwste spel van Delta
Soft. Aangezien de konami quiz tot een van de eerste programma's
behoorde die wij gemaakt hebben, vonden we het leuk om er een opvolger
van te maken.
Het Idee
In de
introdemo maken we kennis met peter de penguin. Hij is een spelletjes
freak die dag en nacht achter de computer zit. Op een avond worden 6
cartridges van hem gestolen door zijn rivaal de
inktvis Tako.
Peter aarzelt niet en plaatst een advertentie in de krant met de vraag
of iemand zijn spellen terug kan brengen.
Dit is de taak van de spelers.
|
 |
|
|
Het Spel
Het spel kan met 4
spelers gespeeld worden en is een kruising tussen ganzenbord,
rune master en triviant. Met de dobbelsteen bepaalt men hoeveel
plaatsen men vooruit gaat. Eenmaal op dat vakje aangekomen
moet er een vraag beantwoord worden. Goede antwoorden leveren geld op
waarmee later weer spellen gekocht kunnen worden.
Deze gekochte spellen kan men dan in een volgende level gebruiken,
bijvoorbeeld een spel dat er voor zorgt dat er altijd 2
punten opgeteld worden bij hetgeen men gedobbeld heeft. Tussen de
speelvakjes zitten ook een paar speciale vakjes. Op deze
vakjes gebeurt iets extra's, wat weer invloed heeft op het spel zoals
bijvoorbeeld een beurt overslaan. Wie het eerst het
laatste vakje bereikt en de vraag goed heeft, krijgt als beloning 1 van
peters gestolen cartridges terug. Totaal moeten er
dus 6 cartridges worden terug gevonden en wie ze het eerst bij elkaar
heeft is de winnaar. Tijdens het spel kan men de speler
status opvragen, wat dan weer in een apart scherm aangegeven wordt.
|
 |
|
|
De Vragen
In
het totaal zijn er 21 levels (speelvelden) zijn. Wanneer u met 4
spelers
speelt en iemand wint 6 levels achter elkaar, houd het spel op. Maar
wanneer iedere speler 5 levels gewonnen heeft, zal het 21 level de
winnaar moeten opleveren. Ieder level is anders en op een spel van
konami
geinspireerd. Zo zal men in het sd snatcher
level alleen maar vragen over dit spel krijgen. In het totaal zijn er
per level zo'n 75 vragen, die men willekeurig voorgelegd
krijgt. Naast de vragen velden zullen er ter afwisseling ook 'doe
velden' zijn.
Het spreekt voor zich dat er tijdens het spel talrijke demo's te zien
zijn.
|
 |
|
|
Muziek
De muziek wordt
verzorgt door Frederik van Teddy Warez en Remco Weijman van Darkstone. De muziek die we
zullen
gebruiken is SCC muziek omdat we vonden dat SCC meer bij een spel over
Konami past, dan moonsound muziek.
|
 |
|
|
Artwork
De
artwork zoals handleiding, storyboard en boxart zijn verzorgt door
Wiliam. Hij is erin geslaagd om het gehele spel de bekende konami look
te geven.
Wiliams artwork wordt
rechtstreeks omgezet naar MSX2 screen 5.
|
 |
|
|

7 
|
 |
|
|
Download
Konami Quiz 2 Promo (117 kb) |
|
Download
Konami Quiz 2 Patch (v1.1) (57 kb) |
|
BESTEL
|
 |
|
|
Progressie
10 januari 2006 |
Programmeerwerk |
Afgerond. |
Vragen |
Afgerond. |
Muziek |
Afgerond. |
Artwork |
Afgerond. |
24 december 2005 |
Programmeerwerk |
Het enige dat nog
moet gebeuren is bugtesten en zodra die er is, de ontbrekende muziek
toevoegen. |
Vragen |
BiFi is de laatste
bugs in de vragen aan het oplossen. |
Muziek |
Frederik en de
nieuwe componist Remco zijn druk bezig met de laatste muziekjes. |
Artwork |
Afgerond. |
22 oktober 2005 |
Programmeerwerk |
Het enige dat nog
moet gebeuren is bugtesten en zodra die er is, de ontbrekende muziek
toevoegen. Ook moet overal nog muziek bij geplaatst worden in de
listings. |
Vragen |
Afgerond
(eindelijk). |
Muziek |
JOEPI. Frederik
heeft nog motivatie gevonden om de ontbrekende muziekjes te maken. |
Artwork |
Afgerond. |
9 september 2005 |
Programmeerwerk |
Het enige dat nog
moet gebeuren is bugtesten en zodra die er is, de ontbrekende muziek
toevoegen. Ook moet overal nog muziek bij geplaatst worden. |
Vragen |
We moeten nog 2
levels van vragen voorzien. |
Muziek |
JOEPI. Frederik
heeft nog motivatie gevonden om de ontbrekende muziekjes te maken. |
Artwork |
Afgerond. |
22 augustus 2005 |
Programmeerwerk |
Het enige dat nog
moet gebeuren is bugtesten en zodra die er is, de ontbrekende muziek
toevoegen. Ook moet overal nog muziek bij geplaatst worden. |
Vragen |
We moeten nog 8
levels van vragen voorzien. |
Muziek |
HELP ! Kan iemand
muziek schrijven in SCC Blaffer NT ? Alle demos en een paar speelvelden
hebben nog geen muziek. Het zou jammer zijn om muziek dubbel te gaan
gebruiken. |
Artwork |
Afgerond. |
15 juli 2005 |
Programmeerwerk |
Naast een hoop
testen, moet de harddisc installatie nog gemaakt worden. Ook moet
overal nog muziek bij geplaatst worden.
We zijn druk aan het
bugtesten.
|
Vragen |
Geen verandering
sinds 5 Mei. |
Muziek |
HELP ! Kan iemand
muziek schrijven in SCC Blaffer NT ? |
Artwork |
Afgerond. |
5 mei 2005 |
Programmeerwerk |
Naast een hoop
testen, moet de harddisc installatie nog gemaakt worden. Ook moet
overal nog muziek bij geplaatst worden.
Zoals altijd moeten de vragen
door BiFi omgezet worden in machinetaal.
Alle Levelaankondigingen zijn
klaar.
|
Vragen |
Hier wordt door
Rambi en Magnum hard aan gewerkt. Momenteel zijn 12 van de 23 levels
volledig voorzien van 75 vragen. |
Muziek |
HELP ! Kan iemand
muziek schrijven in SCC Blaffer NT ? |
Artwork |
Will's werk zit
erop. Alle tekeningen die we nodig hadden, hebben we gekregen. |
1 Februari 2005 |
Programmeerwerk |
Naast een hoop
testen, moet de harddisc installatie nog gemaakt worden. Ook moet
overal nog muziek bij geplaatst worden.
Zoals altijd moeten de vragen
door BiFi omgezet worden in machinetaal.
Tevens moeten er nog 6
Levelaankondigingen nog geprogrammeerd worden.
|
Vragen |
Hier wordt door
Rambi en Magnum hard aan gewerkt. Momenteel zijn 11 van de 23 levels
volledig voorzien van 75 vragen. |
Muziek |
HELP ! Kan iemand
muziek schrijven ? |
Artwork |
We hebben nog maar
1 tekening voor de levelaankondigingen nodig. |
4 Januari 2005 |
Programmeerwerk |
Alle
tussenspelletjes zijn klaar. Naast een hoop testen, moet de harddisc
installatie nog gemaakt worden. Ook moet overal nog muziek bij
geplaatst worden.
Zoals altijd moeten de vragen
door BiFi omgezet worden in machinetaal.
Tevens moeten er nog 6
Levelaankondigingen nog geprogrammeerd worden.
|
Vragen |
Hier wordt door
Rambi en Magnum hard aan gewerkt. De vragen voor het firebird veld zijn
inmiddels ook klaar. |
Muziek |
HELP ! Kan iemand
muziek schrijven ? |
Artwork |
We hebben nog maar
1 tekening voor de levelaankondigingen nodig. |
5 December 2004 |
Programmeerwerk |
Alle
tussenspelletjes zijn klaar. Naast een hoop testen, moet de harddisc
installatie nog gemaakt worden. Ook moet overal nog muziek bij
geplaatst worden.
Zoals altijd moeten de vragen
door BiFi omgezet worden in machinetaal.
Tevens moeten er nog 7
Levelaankondigingen nog geprogrammeerd worden.
|
Vragen |
Hier wordt door
Rambi en Magnum hard aan gewerkt. De vragen voor het athletic land veld
zijn inmiddels ook klaar. |
Muziek |
HELP ! Kan iemand
muziek schrijven ? |
Artwork |
Gelukkig kregen we
27 november 6 van de 7 tekeningen voor de levelaankondigingen, dus hier
hebben we nog 1 tekening nodig. |
11 Oktober 2004 |
Programmeerwerk |
Er zijn al 4
tussenspelletjes klaar en er moet er nog 1 gemaakt worden.
De aftitelling is klaar.
Tevens moeten de
Levelaankondigingen nog geprogrammeerd worden.
|
Vragen |
Er zijn een paar
vragen bij gemaakt voor het baseball en usas veld. De vragen voor de
metal gear, boxing en hypersports velden zijn klaar. |
Muziek |
Geen verandering
sinds 14 Mei. |
Artwork |
Geen verandering
sinds 14 Mei. |
21 Augustus 2004 |
Programmeerwerk |
Er zijn al 3
tussenspelletjes klaar en de aftitelling is half klaar.
Tevens moeten de
Levelaankondigingen nog geprogrammeerd worden.
|
Vragen |
Sinds 14 Mei zijn
er een paar vragen bij gemaakt. |
Muziek |
Geen verandering
sinds 14 Mei. |
Artwork |
Geen verandering
sinds 14 Mei. |
14
Mei 2004 |
Programmeerwerk |
De einddemo is
klaar en we zijn nu druk bezig met de tussenspelletjes en de
aftitelling.
Tevens moeten de
Levelaankondigingen nog geprogrammeerd worden.
|
Vragen |
Rambi heeft voor
het metal gear en boxing level diverse vragen toegevoegd, waardoor deze
bijna klaar zijn. |
Muziek |
Van de introdemo, tussendemo,
tussenspelletjes en diverse velden moet de muziek nog worden
gecomponeerd. |
Artwork |
William moet nog 7
level-aankondigingen maken. |
14
April 2004 |
Programmeerwerk |
Aan de introdemo en de tussendemos moet de
muziek nog worden toegevoegd.
Alle tussendemos zijn klaar
en we moeten nog 7 level-aankondigingen.
Momenteel zijn we druk bezig
met het programmeren van de einddemo waar 50% van klaar is.
|
Vragen |
Geen
verandering sinds 08 Maart 2004 |
Muziek |
Geen
verandering sinds 21 November 2003 |
Artwork |
Geen
verandering sinds 08 Maart 2004 |
08
Maart 2004 |
Programmeerwerk |
Aan de introdemo en de tussendemos moet de
muziek nog worden toegevoegd.
Alle tussendemos zijn klaar
en we moeten nog 7 level-aankondigingen.
Momenteel zijn we druk bezig
met het programmeren van de einddemo.
|
Vragen |
De eerste 4 levels
zijn voorzien van de juiste vragen (in machinetaal). |
Muziek |
Geen
verandering sinds 21 November 2003 |
Artwork |
William
is nu druk bezig met de laatste level-aankondigingen. |
02
Januari 2004 |
Programmeerwerk |
Het
programmeren van de introdemo is klaar, alleen de muziek moet nog
worden toegevoegd.
Momenteel zijn we druk bezig
met het programmeren van de tussendemo en level-aankondigingen.
|
Vragen |
Geen
verandering sinds 21 November 2003 |
Muziek |
Geen
verandering sinds 21 November 2003 |
Artwork |
William
is nu druk bezig met level-aankondiging en de story-board voor de
tussendemo. |
21
November 2003 |
Programmeerwerk |
Het
programmeren van de introdemo is klaar, alleen de muziek moet nog
worden toegevoegd.
De item-routine in de
speelveld listings zijn volledig verwerkt. Gelukkig blijkt het allemaal
prima te werken.
Momenteel zijn we druk bezig
met het programmeren van de tussendemo en level-aankondigingen.
BiFi is klaar met het
machinetaal gedeelte voor de vragen en het werkt als een trein.
|
Vragen |
De vragen zijn
aangepast in het juiste MSX formaat. Er zijn nog geen nieuwe vragen bij
gekomen. |
Muziek |
Frederik is bezig
met de muziekjes voor de introdemo. |
Artwork |
Alle
tekeningen voor de introdemo zijn klaar. William is nu druk bezig met
level-aankondiging en de story-board voor de tussendemo. |
27
September 2003 |
Programmeerwerk |
Het
programmeren van de introdemo is bijna klaar. Nog wat kleine
aanpassingen en natuurlijk de muziek erbij plaatsen.
De 5 verschillende
winkels zijn getekend en volledig werkend. Momenteel zijn we druk bezig
met deze item-routine ook in de speelveld listings te verwerken. Dit
was toch een zeer belangrijk onderdeel dat nog gedaan moest worden.
Gelukkig blijkt het allemaal prima te werken.
BiFi is bezig met het
machinetaal gedeelte voor de vragen.
|
Vragen |
Geen
verandering sinds 25 Maart 2003. |
Muziek |
Geen
verandering sinds 27 Mei 2002. |
Artwork |
Geen
verandering sinds 25 Maart 2003. |
12
September 2003 |
Programmeerwerk |
Het
programmeren van de introdemo is bijna klaar. Nog wat kleine
aanpassingen en natuurlijk de muziek erbij plaatsen. De 5 verschillende
winkels zijn getekend en momenteel zijn er twee volledig werkend.
Daarnaast is de hele routine om items te gebruiken in de speelvelden,
in de shops verwerkt. Momenteel zijn we druk bezig met deze
item-routine ook in de speelveld listings te verwerken. Dit was toch
een zeer belangrijk onderdeel dat nog gedaan moest worden. Gelukkig
blijkt het allemaal prima te werken tot nu toe.
BiFi is bezig met het
machinetaal gedeelte voor de vragen.
|
Vragen |
Geen
verandering sinds 25 Maart 2003. |
Muziek |
Geen
verandering sinds 27 Mei 2002. |
Artwork |
Geen
verandering sinds 25 Maart 2003. |
8
Augustus 2003 |
Programmeerwerk |
Het
programmeren van de introdemo is bijna klaar. Nog wat kleine
aanpassingen en natuurlijk de muziek erbij plaatsen. Momenteel zijn we
druk bezig met het tekenen en programmeren van de winkels. Dit worden 5
verschillende winkels, ipv de ene winkel uit de promo.
Tot nu toe hebben we
1 demo disc en 5 level discs.
BiFi is bezig met het
machinetaal gedeelte voor de vragen.
|
Vragen |
Geen
verandering sinds 25 Maart 2003. |
Muziek |
Geen
verandering sinds 27 Mei 2002. |
Artwork |
Geen
verandering sinds 25 Maart 2003. |
24
Mei 2003 |
Programmeerwerk |
Het
programmeren van de introdemo is bijna klaar. Nog wat kleine
aanpassingen en natuurlijk de muziek erbij plaatsen. Tot nu toe hebben
we 1 demo disc en 4 level discs. Waarschijnlijk komen er voor
tussendemo's, einddemo en andere zaken nog 2 diskettes bij.
BiFi is bezig met het
machinetaal gedeelte voor de vragen.
|
Vragen |
Geen
verandering sinds 25 Maart 2003. |
Muziek |
Geen
verandering sinds 27 Mei 2002. |
Artwork |
Geen
verandering sinds 25 Maart 2003. |
25
Maart 2003 |
Programmeerwerk |
Geen
verandering sinds 28 Januari 2003. |
Vragen |
Via email
kregen we nogeens 20 vragen voor het mopi ranger veld van Michel. Rambi
en Tsunami zijn bezig met de overige vragen. |
Muziek |
Geen
verandering sinds 27 Mei 2002. |
Artwork |
Wiliam is
bezig met nog wat extra tekeningen voor de introdemo. Daarnaast is hij
nog druk bezig met level-aankondiging. |
28
januari 2003 |
Programmeerwerk |
Alle 21
speelvelden zijn nu gemaakt en werken ook volledig.
Momenteel zijn we druk
bezig met het programmeren van de introdemo.
BiFi is bezig met het
machinetaal gedeelte voor de vragen.
|
Vragen |
Op de
beurs in Oss kregen we van Michel 35 vragen voor het mopi ranger veld.
Rambi en Tsunami zijn begonnen met de overige vragen. |
Muziek |
Geen
verandering sinds 27 Mei 2002. |
Artwork |
Van
Wiliam hebben we alle tekeningen gehad, die we nodig hadden voor de
introdemo. Daarnaast heeft hij alvast een paar level-aankondiging
getekend en is nu met de overigen druk bezig. |
1
Januari 2003 |
Programmeerwerk |
Alle 21
speelvelden zijn nu gemaakt en werken ook volledig.
BiFi is bezig met het
machinetaal gedeelte voor de vragen.
|
Vragen |
Geen
verandering sinds 27 Mei 2002. |
Muziek |
Geen
verandering sinds 27 Mei 2002. |
Artwork |
Momenteel
werkt William wat tekeningen voor de introdemo, maakt een storyboard
voor tussendemo's en de einddemo. Tevens werkt hij aan de level
aankondigingen. |
12
oktober 2002 |
Programmeerwerk |
Alle 21
speelvelden zijn nu gemaakt, waarvan er 19 volledig werken.
BiFi is bezig met het
machinetaal gedeelte voor de vragen.
|
Vragen |
Geen
verandering sinds 27 Mei 2002. |
Muziek |
Geen
verandering sinds 27 Mei 2002. |
Artwork |
Geen
verandering sinds 27 Mei 2002. |
12
Augustus 2002 |
Programmeerwerk |
Er zijn
nu 19 speelvelden gemaakt, waarvan er 19 volledig werken.
BiFi is bezig met het
machinetaal gedeelte voor de vragen.
|
Vragen |
Geen
verandering sinds 27 Mei 2002. |
Muziek |
Geen
verandering sinds 27 Mei 2002. |
Artwork |
In
grote lijnen is het storyboard klaar. Momenteel
werkt William aan de cover en nog wat tekeningen voor de introdemo. |
27
mei 2002 |
Programmeerwerk |
Er zijn
nu 16 speelvelden gemaakt, waarvan er 15 volledig werken.
BiFi is bezig met het
machinetaal gedeelte voor de vragen.
|
Vragen |
De eerste
4 velden zijn volledig voorzien van 75 vragen. |
Muziek |
Er zijn
nu 23 muziekstukken zijn klaar voor oa de winkel, introscherm en
speelvelden. |
Artwork |
In
grote lijnen is het storyboard klaar. Momenteel
werkt William aan de cover. |
13
maart 2002 |
Programmeerwerk |
Er zijn
nu 14 speelvelden gemaakt, waarvan er 13 volledig werken.
BiFi is bezig met het
machinetaal gedeelte voor de vragen.
|
Vragen |
Geen
verandering sinds 18 februari 2002. |
Muziek |
Geen
verandering sinds 18 februari 2002. |
Artwork |
In
grote lijnen is het storyboard klaar. Momenteel
werkt William aan de cover en titelscherm van het spel. |
18
februari 2002 |
Pogrammeerwerk |
Er zijn
14 speelvelden gemaakt, waarvan er 11 volledig werken.
BiFi is bezig met het
machinetaal gedeelte voor de vragen.
|
Vragen |
De eerste
3 velden zijn volledig voorzien van 75 vragen. |
Muziek |
De eerste
15 muziekstukken zijn klaar voor oa de winkel, introscherm en
speelvelden. |
Artwork |
Momenteel
werkt Wiliam aan het storyboard voor de introdemo. |
|